Aktuality

POJ F-M
16. 11. 2020

VET Week 2020: Studenti objevili svůj talent

European Vocational Skills Week jsme ve dnech 9. 11.–13. 11. 2020 zvládli na Teams a velmi úspěšně. Zajímavá byla pro naše žáky i kolegy přednáška společnosti VR Life o možnostech využití virtuální a rozšířené reality. Využití VR a AR ve výuce je pro nás součástí realizace našeho projketu Studentský start up pro 21. století. Evropského týdne se zúčastnili rovněž žáci základních škol, kteří i v současné době navštěvují online kroužek robotiky. Veletrh fiktivních firem a prezentace v angličtině? No problem. Naše fiktivní firmy bombasticky ovládly 11. 11. 2020 Veletrh fiktivních firem v daleké Příbrami a to ve všech vyhlášených kategoriích. "Kvůli koronaviru jsme se letos sešli online. Aspoň to byla nová zkušenost, " podotýká žák 3. EL Radomír Šmahlík. "Cílem naší firmy Woolsville byl prodej plyšáků z biovlny. Založení firmy, její zaměření a vytvoření grafiky a prezentace trvalo celkem asi dva měsíce."Právě za prezentaci získala firma s ovečkou ve znaku 2. místo, s grafikou vyhrála dokonce zlato. Zaměstnanci firmy: Katka Supiková, Matyáš Urban, Natálie Krpcová, Lubomír Vacula a Radomír Šmahlík Druhou úspěšnou firmou byla společnost Toodle-Noodle, s. r. o."I když jsme se při založení naší společnosti chtěly soustředit na všechno, jen ne nudle, nakonec jsme si je vybraly právě jako kompromis," žertuje Anežka Cvičková rovněž z 3. EL. Za originální reklamní spot si nudlový tým vysloužil 1. příčku a bronz za grafiku.Složení firmy: Magda Mohylová, Magda Klementová, Miriam Kollárová a Anežka Cvičková Prezentace doprovázena komentářem v českém a v cizím jazyce. Hodnocen byl srozumitelný projev, originalita, zaujetí publika a dodržení 5minutového časového limitu:2. místo získala naše Woolsville Leták: obsahem byla informace o jednom produktu z katalogu fiktivní firmy, údaje o ceně, údaje o firmě. Hodnocena byla originalita, schopnost zaujmout, grafické zpracování:1. místo naše firma Woolsville3. místo naše firma Toodle-noodle Nejlepší logo + slogan (stručný a výstižný slogan v anglickém jazyce a vlastní grafické nápadité logo):2. místo naše firma Toodle-noodle3. místo naše firma Woolsville Reklamní spot: ve spotu se povinně musely objevit logo firmy a slogan, spot musel být zaměřen na 1 konkrétní produkt:1. místo naše firma Toodle-noodle Jednou z podmínek úspěšnosti bylo zaměření soutěžních kategorií na ekologii a životní prostředí.Celkově se veletrhu zúčastnilo 23 fiktivních firem. Gratulujeme a velmi děkujeme za skvělou reprezentaci
Celý článek
POJ F-M
04. 11. 2020

Rekonstrukce frézárny - první krok k modernizaci dílen

I v nepohodlném čase myslíme na zlepšení podmínek pro výuku V letošním roce se nám podařilo udělat veliký krok k vysněnému cíli. Tím cílem je celková rekonstrukce frézárny. Dosud jsme vyučovali ve staré dílně, která již nebyla vhodná pro moderní výuku oboru strojírenství. Stroje byly funkční, ale vyžadovaly pravidelnou a velkou údržbu z důvodu staří. Podlaha byla vyrobená z dřevěných špalků, které se velmi špatně udržovaly a čistily od špon. Na druhou stranu měla původní dílna své kouzlo. Jak naše rekonstrukce dílny dopadla? Dílnu jsme vymalovali krásně na bílo, rovněž podlaha je nově zhotovená. Kompletně jsou nové elektrické i datové rozvody. Frézárna je vybavena již novými stroji. Dílna je rozdělena na dvě části. Jedna část je osazená většími stroji - tyto stroje mají kompletní stojní posuv. Druhá část je osazena menšími stroji, kde strojní posuv není, proto žák musí ručně posouvat obrobek do záběru. Pro takové rozdělení jsme se rozhodli, aby si každý žák technických oborů mohl vyzkoušet a osvojit si základní práce na frézce. Rekonstrukce frézárny je teprve prvním krokem k daleko rozsáhlejší obnově podmínek pro praktickou výuku. Všichni se už těšíme na výuku v nové frézárně, už aby to bylo. Velké poděkování celému úseku učitelů dílenské praxe. Skvělá práce.
Celý článek